4 tools om je contentmarketing te boosten
Een nieuw jaar betekent nieuwe kansen. Hoe ging het in 2016 met jouw merk en wat kan er beter? Met deze vier handige tools geef jij jouw contentmarketing een boost in 2017.
Buffer
Met Buffer kun je met het grootste gemak je social mediakanalen onderhouden. Op een simpele manier kun je content inplannen of meteen delen. Momenteel werkt Buffer met Facbook, Twitter, LinkedIn en Google Plus en zijn er ook mogelijkheden om Pinterest en Instagram te verbinden. Het is gratis te gebruiken, maar voor ongeveer 90 euro per jaar krijg je veel extra opties. Zo kun je bijvoorbeeld in de gratis versie slechts tien berichten inplannen, dat zijn er 100 in de betaalde versie. Ook handig: Buffer stuurt je ook een mailtje over de resultaten zoals het bereik van je berichten.
Almighty.Press
Dit is een hele interessante tool. Met Almighty.Press kun je (nieuws-)berichten zoeken die waarschijnlijk erg populair gaan worden. Zo kun je een bericht direct delen of cureren om zo de hype voor te zijn om erop mee te kunnen liften. Op basis van filters kun je content zoeken dat het beste bij jouw merk past. Met deze tool kun je dus anticiperen op trends en je eigen content daarop aanpassen.
SumoMe
Met SumoMe kun je ervoor zorgen dat je een groter publiek aan je bindt als merk door het bereik van je content te vergroten. Eén van de handigste functionaliteiten is de tool die de muisbewegingen van een bezoeker registreert en zo bijvoorbeeld een pop-up kan geven op het moment dat een bezoeker dreigt weg te gaan. Ook geeft SumoMe de optie om responsive share-knoppen op je website te plaatsen. Alle informatie daaruit wordt inzichtelijk gemaakt.
Ninja Outreach
Met Ninja Outreach vind je met één druk op de knop duizenden relevante personen, organisaties of bloggers. Deze tool bevat namelijk data over meer dan 25 miljoen contacten. Zo is het enorm gemakkelijk om bijvoorbeeld een influencer voor je merk te vinden. Je kunt een pool samenstellen van interessante personen en deze een e-mail sturen. De app houdt ook bij wie je bericht opent en heeft gelezen, of heeft weggegooid natuurlijk. Met een social influencer geef je jouw content een boost.