4 TIPS - voor een betrouwbare website !
1. Webwinkel Keurmerk
Een van de beste manieren om de betrouwbaarheid van je webshop te verhogen is een keurmerk.
Op dit moment zijn er veel verschillende keurmerken beschikbaar. Denk maar aan Webwinkelkeur, Trusted Shops, Thuiswinkel Waarborg of WebShop Keurmerk. Om een keurmerk op je website te mogen tonen, dien je vaak een abonnement af te sluiten en aan een aantal voorwaarden voldoen. Zo toon je aan dat jij je zaken goed op orde hebt.
De presentatie van ‘Algemene Voorwaarden’ is een regelmatige pré. Ook moet je vaak bij de KvK ingeschreven zijn, duidelijke retour- en verzendinformatie tonen en een privacybeleid hebben.
Behaal je het recht om een keurmerk te mogen tonen? Geef het logo op de belangrijkste pagina’s weer. Zo trek je twijfelaars over de streep.
2. Betrouwbare hosting
Je krijgt maar één kans op een goede eerste indruk. Met een slecht of niet bereikbare website verkwansel je die kans. Stuit een nieuwe bezoeker op een trage site of foutmelding, dan verkast de bezoeker bijna altijd naar de concurrent.
We kunnen het belang van betrouwbare hosting dan ook niet hard genoeg benadrukken. Zie hosting niet als noodzakelijk kwaad, maar juist als kernelement van je business - en alle onderscheidende kansen van dien.
Blijf weg bij goedkope hosting en overweeg uptime, performance, support, backupping en kostenefficiëntie. Zowel baaz.nl als winmagpro.nl draaien dankzij Hipex. De diensten van dit webhostingbedrijf zijn een schoolvoorbeeld van kostenefficiëntie.
3. Schreeuw het van de daken
Bijna iedereen die op het internet bestelt beschouwt de reviews van anderen als leidend. Door reviews van jouw producten uit te nodigen en in de schijnwerpers te zetten, maak je het voor anderen makkelijker om te beslissen. Logischerwijs dienen de reviews oprecht over te komen, aangezien je betrouwbaarheid in elk ander geval tegenwerkt.
Vergeet ook zeker Google My Business niet. Het platform is een geliefde bestemming onder consumenten. Google My Business staat bol van de organische reviews. Houd in de gaten of er over jouw diensten en producten wordt geschreven. Zo zorg je dat je tijdig reageert op slechte én goede beoordelingen, wat betrouwbaarheid in de hand werkt.
Schroom ook niet om af en toe een wat mindere beoordeling te tonen. Als je kunt laten zien dat je hier goed mee om bent gegaan, en bijvoorbeeld je product of dienstverlening geoptimaliseerd hebt, kan dit zelfs in je voordeel werken.
4. Toon klantcases
De uitwerking en publicatie van klantcases toont kwaliteit. Laat lovende klanten aan het woord, bijvoorbeeld via een video of schriftelijk interview.Juist omdat jouw belang om het verhogen van betrouwbaarheid draait, is het belangrijk om stil te staan met het belang dat je voor kijkers behartigt. Spat de commercie ervanaf, dan werk je vertrouwen tegen. Haak in plaats daarvan in op de inhoudelijke interesses van jouw doelgroep. Vraag de klant om een waardevol advies, laat jouw bedrijf uitgebreid aan bod komen en zorg dat iedereen wint.
—————
Meer weten?
De praktijkadviezen in dit artikel komen gedeeltelijk voort uit de input van webhostingbedrijf Hipex. De blogsectie van Hipex’ website wordt regelmatig geüpdatet met tips voor webondernemers, adviezen voor Magento-webshops en stappenplannen voor de optimalisering van websites.
INFO hipex.io