3 online marketing don'ts in 2017
Alles voor de kliks
Veel bezoekers op je website is leuk, maar als je alleen maar een pakkende titel hebt en vervolgens geen interessante content, heb je niks aan de kliks. Steek aandacht in hetgeen je van bezoekers wil bereiken. Wil je dat ze iets kopen, hun gegevens achterlaten of een afspraak met je maken, stimuleer ze dat direct te doen.
Lees ook: Zo trek je opvallend veel klanten met online marketing
Meer is beter
Er zijn genoeg websites met lijstjes waarbij je voor elk nummer een andere pagina moet bezoeken. Dit is misschien goed voor het aantal pagina's op je website en het aantal pagina's dat een bezoeker bezoekt, maar uiteindelijk keert dit tegen je. Bezoekers haken eerder af, je komt over als spam en zoekmachines als Google nemen je minder snel mee in zoekresultaten. Ga voor kwaliteit, niet kwantiteit.
Mobiel internet vergeten
Misschien we de belangrijkste no-go in 2017 is het ontbreken van een mobiele versie van je website. We zijn bijna geen moment zonder smartphone en een groot deel van je bezoekers zullen je website voornamelijk op een smartphone of tablet bekijken. Als dit niet goed werkt zullen mensen eerder geneigd zijn om je te vergeten dan om laten nog eens op een computer jouw website te bezoeken.
Zorg voor een goede mobiel-vriendelijke website en zorg ervoor dat ook je Local SEO in orde is.