19 lessen van Cor Boonstra
Advies van een zakentycoon
De zoon van een melkboer die zakentycoon werd. Boonstra is het verhaal van een eigenwijze provinciejongen die zonder diploma’s of kruiwagens de meest spraakmakende en ondernemende ceo van ons land zou worden.
Cor Boonstra (1938) weet tot vijf keer toe vriend en vijand te verbazen met zijn succes: bij de srv, bij Intradal, bij Douwe Egberts, bij Sara Lee en tot slot als hoogste baas bij Philips.
Tegendraadse aanpak
Een jaar lang voerde reclameman Manfred Bik wekelijks lange, openhartige gesprekken met Boonstra (en andere betrokkenen) over zijn leven en de lessen die daaruit te trekken zijn. Dit boek is het resultaat. Een boek dat er volgens Bik wel móést komen, ‘want Boonstra’s verhaal is gewoon te mooi om niet verteld te worden’. Met een pakkende stijl beschrijft Bik Boonstra’s achtergrond, de rol van zijn vader, zijn komeetachtige loopbaan en zijn tegendraadse aanpak – op zoek naar een mogelijke ‘succesformule’.
Roerig levensverhaal Boonstra
Boonstra is niet alleen een roerig levensverhaal. Het is een nostalgische reis langs oer-Hollandse merken als srv, de en Philips en biedt een ongecensureerde kijk in de boardroom en achter de schermen van grote ondernemingen. Het is ook een boek met 19 tijdloze managementlessen voor iedereen die van plan is om het zelf ver te gaan schoppen.
Meer informatie over dit boek? Lees hier meer...